Πέμπτη, 19 Φεβρουαρίου 2015

Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου: Καποδίστριας- Όθωνας- Τρικούπης

 Καποδίστριας- Όθωνας- Τρικούπης, Νεότερη & Σύγχρονη Ιστορία



ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ

Προβληματιστείτε στις παρακάτω ερωτήσεις:

Ø Που και πότε γεννήθηκε ο Ι. Καποδίστριας;
Ø Ποια ήταν η κατάσταση στην Ελλάδα όταν αναλαμβάνει τη διακυβέρνηση;
Ø Με ποιο τρόπο επέλεξε να κυβερνήσει και για ποιο λόγο;
Ø Σε ποιες ενέργειες προχώρησε προκειμένου να οργανώσει το χώρο α)των ένοπλων δυνάμεων,
β)της οικονομίας και
γ) της παιδείας και ποιες δυσκολίες συνάντησε;
Ø Ποιες ήταν οι ομάδες που ασκούσαν ισχυρή αντιπολίτευση κατά του Καποδίστρια και ποιος ο ρόλος των ξένων μεγάλων δυνάμεων;
Ø Ποιες συγκεκριμένες αποφάσεις του κυβερνήτη προκάλεσαν τις έντονες αντιδράσεις τους που σταδιακά στόχευαν στην ανατροπή του και αργότερα στη δολοφονία του;

Για να απαντήσετε στις ερωτήσεις πλοηγηθείτε στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα στις  ιστοσελίδες:
1. Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού: http://www.e-history.gr/  και επιλέξτε Η Συγκρότηση του Ελληνικού Κράτους.
3. ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ: http://www.benaki.gr/index.asp?lang=gr  (επιλέξτε μόνιμες συλλογές-> on line αναζήτηση στις συλλογές και κάντε κλικ στο υλικό που αναφέρεται στην περίοδο που μελετάτε).
4. Μηχανή του χρόνου: http://www.mixanitouxronou.gr/  και στο πεδίο αναζήτηση πληκτρολογήστε Καποδίστριας.
5. Εκπαιδευτική Πύλη ΥΠ.Ε.Π.Θ: http://www2.e-yliko.gr/htmls/filistgymn02.aspx  και επιλέξτε τον αριθμό 39 για να παρακολουθήσετε προβολή p.p.t. Επίσης επιλέξτε στο πεδίο εκπαιδευτικό υλικό : εικόνες για να δείτε εικόνες της εποχής.
6. Αργολική Αρχειακή βιβλιοθήκη: http://argolikivivliothiki.gr/ με πλούσιες πληροφορίες για τον Καποδίστρια και την ιστορική περίοδο που μελετάτε.
7. www.youtube.com   και επιλέξτε σχετικά video για τον Καποδίστρια (Μεγάλοι Έλληνες-ΣΚΑΙ, Ψηφιακό Αρχείο ΕΡΤ).
8. Αξιοποιήστε και το φωτοτυπημένο υλικό που σας έχει δοθεί.

Μην ξεχνάτε να κρατήσετε σημειώσεις σε ένα αρχείο κειμένου που θα αποθηκεύσετε. Επίσης να αποθηκεύσετε φωτογραφίες που αναπαριστούν γεγονότα της εποχής, εικόνες, χάρτες,  εμβλήματα, σημαίες, ζωγραφικούς πίνακες, καρτ-ποστάλ της εποχής, γελοιογραφίες, video (mp4), αρχεία ήχου (mp3) και οποιοδήποτε άλλο καλλιτεχνικό και εποπτικό υλικό κρίνετε εσείς απαραίτητο για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου Φύλλου Εργασίας.


ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2

ΟΘΩΝ: Η περίοδος της Αντιβασιλείας - Η Απόλυτη Μοναρχία του Όθωνα- Η 3η Σεπτεμβρίου 1843- Η Συνταγματική Μοναρχία και η έξωση του Όθωνα

Προβληματιστείτε στις παρακάτω ερωτήσεις:
  • Ø Ποιες ήταν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες αναδείχθηκε ο Όθωνας απόλυτος μονάρχης της Ελλάδας;
    Ø Τι γνωρίζετε για την περίοδο της Αντιβασιλείας; Ποιες προσπάθειες έγιναν κατά τη διάρκεια της για την οικοδόμηση κρατικών θεσμών;
    Ø Η Αθήνα, νέα πρωτεύουσα του Ελληνικού κράτους.
    Ø 1837, ιδρύεται το Πανεπιστήμιο στην Αθήνα και την ίδια χρονιά και το Πολυτεχνικό Σχολείο.
    Ø Ποια ήταν η κατάσταση που επικρατούσε στην Ελλάδα (οικονομική, κοινωνική, πολιτική) την περίοδο της απόλυτης μοναρχίας του Όθωνα (1835-1843);
    Ø Ποιες διεργασίες οδήγησαν στην 3η Σεπτεμβρίου του 1843;
    Ø Τι σημαίνουν οι όροι απόλυτη και συνταγματική μοναρχία;
    Ø Το Σύνταγμα του 1844, ο χαρακτήρας του και ο τρόπος λειτουργίας του κοινοβουλευτισμού στην Ελλάδα μετά την θέσπιση του Συντάγματος του 1844.
    Ø Τι σημαίνουν οι όροι αυτόχθων και ετερόχθων;
    Ø Τι σημαίνουν οι όροι Μεγάλη Ιδέα και Αλυτρωτισμός;
    Ø Πως ο Κριμαϊκός πόλεμος επηρέασε τη διεθνή θέση της Ελλάδας αλλά και την εσωτερική πολιτική της χώρας;
    Ø Ποιοι λόγοι οδήγησαν στην έξωση του Όθωνα (1862);
Για να απαντήσετε στις ερωτήσεις πλοηγηθείτε στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα στις  ιστοσελίδες:

1. Εκπαιδευτική Πύλη ΥΠ.Ε.Π.Θ: http://www2.e-yliko.gr/htmls/filistgymn02.aspx  και επιλέξτε τον αριθμό81 για να παρακολουθήσετε προβολή p.p.t. Επίσης επιλέξτε στο πεδίο εκπαιδευτικό υλικό : εικόνες για να δείτε εικόνες της εποχής.
2. ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ: http://www.benaki.gr/index.asp?lang=gr  (επιλέξτε μόνιμες συλλογές-> on line αναζήτηση στις συλλογές και κάντε κλικ στο υλικό που αναφέρεται στην περίοδο που μελετάτε).
 3.Βουλή των Ελλήνων: http://www.parliament.gr/paligenesia/  (κάντε κλικ: Συντάγματα και κανονισμοί, Τύπος μέχρι το 1943)
4. Εθνικό Τυπογραφείο:  http://www.et.gr/ και επιλέξτε ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-> ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ , όπου μπορείτε να
διαβάσετε την εφημερίδα της κυβερνήσεως με τα άρθρα του Συντάγματος του 1844.
 5. Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού: http://www.e-history.gr/  και επιλέξτε Η Συγκρότηση του Ελληνικού Κράτους.
7. Μηχανή του χρόνου: http://www.mixanitouxronou.gr/ και στο πεδίο αναζήτηση πληκτρολογήστε Όθωνας.
8. Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα: http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html και επιλέξτε Νέα Ελληνική-> Ηλεκτρονικά λεξικά για να μελετήσετε το περιεχόμενο και τη σημασία των όρων.
9. Αργολική Αρχειακή βιβλιοθήκη: http://argolikivivliothiki.gr/ με πλούσιες πληροφορίες για τα πρόσωπα και τα γεγονότα της ιστορικής περιόδου που μελετάτε.
10. www.yutube.gr  και ακούστε τα τραγούδια που αναφέρονται στα ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα της περιόδου που μελετάτε:
http://youtu.be/HdX_kIWsWJA : Θα σε ξανάβρω στους μπαξέδες, Καλογιάννης Αντώνης & Πρωτοψάλτη Άλκηστις (αναφέρεται στην 3η Σεπτεμβρίου 1843 και στον Μακρυγιάννη).http://youtu.be/D27TOENzyEY : ΣΤΟΥ ΟΘΩΝΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ-Σταύρος Ξαρχάκος
 
11. Αξιοποιήστε και το φωτοτυπημένο υλικό που σας έχει δοθεί.
Μην ξεχνάτε να κρατήσετε σημειώσεις σε ένα αρχείο κειμένου που θα αποθηκεύσετε. Επίσης να αποθηκεύσετε φωτογραφίες που αναπαριστούν γεγονότα της εποχής, εικόνες, χάρτες,  εμβλήματα, σημαίες, ζωγραφικούς πίνακες, καρτ-ποστάλ της εποχής, γελοιογραφίες, video (mp4), αρχεία ήχου (mp3) και οποιοδήποτε άλλο καλλιτεχνικό και εποπτικό υλικό κρίνετε εσείς απαραίτητο για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου Φύλλου Εργασίας.
  



ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 3
Γεώργιος Α΄- Σύνταγμα του 1864- Χ. Τρικούπης- Θ. Δηλιγιάννης

Προβληματιστείτε στις παρακάτω ερωτήσεις:
Ø Τι γνωρίζετε για την άνοδο στον ελληνικό θρόνο του Γεώργιου του Α΄ και την ενσωμάτωση της Επτανήσου στο ελληνικό κράτος;
Ø Ποιο πολίτευμα θεσπίζεται από τη Β΄ Εθνοσυνέλευση το 1864;
Ø Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του Συντάγματος του 1864; Να το συγκρίνετε με το Σύνταγμα του 1844 στα βασικά χαρακτηριστικά του.
Ø Ποιες είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κοινοβουλευτισμός στην Ελλάδα την περίοδο 1864- 1881και ποιες είναι οι πολιτικές εξελίξεις αυτής της περιόδου;
Ø Τι σημαίνει ο όρος κοινοβουλευτισμός;
Ø Τι είναι δικομματισμός και τι αρχή της δεδηλωμένης;
Ø Το πολιτικό πρόγραμμα του Χαρίλαου Τρικούπη (διώρυγα της Κορίνθου- σιδηρόδρομος στην Ελλάδα)
Ø Οι πολιτικές θέσεις του Θεόδωρου Δηλιγιάννη.
Ø Οι πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα κατά την περίοδο 1890- 1908:
1893: η πτώχευση
1895: οι εκλογές και η πτώση του Τρικούπη
1896: επανάσταση στην Κρήτη
1897: ελληνοτουρκικός πόλεμος, πολεμική αποζημίωση και επιβολή του ΔΟΕ

Για να απαντήσετε στις ερωτήσεις πλοηγηθείτε στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα στις  ιστοσελίδες:
1. ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ: http://www.benaki.gr/index.asp?lang=gr  (κάντε κλικ: μόνιμες συλλογές)
2.Βουλή των Ελλήνων: http://www.parliament.gr/paligenesia/  (κάντε κλικ: Συντάγματα και κανονισμοί, Τύπος μέχρι το 1943)
3. Εθνικό Τυπογραφείο:  http://www.et.gr/ και επιλέξτε ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-> ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ , όπου μπορείτε να
διαβάσετε την εφημερίδα της κυβερνήσεως με τα άρθρα του Συντάγματος του 1844 και του 1864.
 4. Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού: http://www.e-history.gr/  και επιλέξτε Η Συγκρότηση του Ελληνικού Κράτους.
6. Μηχανή του χρόνου: http://www.mixanitouxronou.gr/ και στο πεδίο αναζήτηση πληκτρολογήστε μεγάλες οικονομικές κρίσεις στην Ελλάδα.
7. Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα: http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html και επιλέξτε Νέα Ελληνική-> Ηλεκτρονικά λεξικά για να μελετήσετε το περιεχόμενο και την σημασία των όρων.
8. Σαν Σήμερα.gr : http://www.sansimera.gr/ , επιλέξτε αρχείο- βιογραφίες και μελετήστε το αφιέρωμα στον Χ. Τρικούπη και στον Θ. Δηλιγιάννη.

Μην ξεχνάτε να κρατήσετε σημειώσεις σε ένα αρχείο κειμένου που θα αποθηκεύσετε. Επίσης να αποθηκεύσετε φωτογραφίες που αναπαριστούν γεγονότα της εποχής, εικόνες, χάρτες,  εμβλήματα, σημαίες, ζωγραφικούς πίνακες, καρτ-ποστάλ της εποχής, γελοιογραφίες, video (mp4), αρχεία ήχου (mp3) και οποιοδήποτε άλλο καλλιτεχνικό και εποπτικό υλικό κρίνετε εσείς απαραίτητο για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου Φύλλου Εργασίας.


ΦΥΛΛ0 ΕΡΓΑΣΙΑΣ 4 (ολομέλεια)

Επεξεργαστήκατε το 4ο κεφάλαιο από το σχολικό σας βιβλίο: Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία και πιο συγκεκριμένα τις Ενότητες 17, 18, 19 και 20 που αφορούν το ελληνικό κράτος από την ίδρυσή του έως τις αρχές του 20ου αι. Στη συνέχεια να δημιουργήσετε με το εργαλείο MovieMaker ένα βίντεο που θα περιλαμβάνει τα πιο σημαντικά γεγονότα αυτής της περιόδου, σχολιασμένα κατά τη δική σας κρίση. 

Για τη δημιουργία της ταινίας σας να λάβετε υπόψη σας:

  • ·        Το φωτοτυπικό υλικό που σας δόθηκε
    ·        Τις γνώσεις που έχετε αποκομίσει από το μάθημα
    ·        Τις γνώσεις που αποκομίσατε από την πλοήγηση και αναζήτηση στο διαδίκτυο.
    ·        Μην ξεχάσετε να εμπλουτίσετε την ταινία σας με φωτογραφίες που αναπαριστούν γεγονότα της εποχής, εικόνες, χάρτες,  εμβλήματα, σημαίες, ζωγραφικούς πίνακες, καρτ-ποστάλ της εποχής, γελοιογραφίες, video (mp4), αρχεία ήχου (mp3) και οποιοδήποτε άλλο καλλιτεχνικό και εποπτικό υλικό κρίνετε εσείς απαραίτητο.
    ·        Επίσης απαραίτητη θεωρείται και η κατασκευή χρονολογίου που μπορείτε να το παρουσιάσετε με τη μορφή χρονογραμμής ή με την εισαγωγή πίνακα και θα αποτελεί ξεχωριστή από το video εργασία.


·        Χρονική διάρκεια: 10 ημέρες





 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.