Πέμπτη 31 Ιουλίου 2014

Το Power Point (Ppt)


Το λογισμικό παρουσιάσεων (PowerPoint) αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο διδασκαλίας και μπορεί να στηρίξει τη διδασκαλία με πολλούς τρόπους. Βασικές πληροφορίες για τη χρήση του power point μας δίνει ο παρακάτω σύνδεσμος: http://mathimapliroforikis.weebly.com/uploads/1/4/9/1/14912706/powerpoint2007.pdf
Για μια καλή παρουσίαση με σωστή εικόνα, γραμματοσειρά, χρώματα και ήχο πάρε πληροφορίες από τον σύνδεσμο :http://www.aristotelio.edu.gr/education/images/stories/Pazarli.pdf

Και...λίγα λογια, για να μας βγει εύκολα το P.P με βάση http://mathimapliroforikis.weebly.com/uploads/1/4/9/1/14912706/powerpoint2007.pdf, που είναι πολύ κατατοπιστικός:

  • Τα αρχεία του P.P. λέγονται παρουσιάσεις. Κάθε παρουσίαση αποτελείται από διαφάνειες. Σε κάθε διαφάνεια μπορούμε να βάλλουμε κείμενο, εικόνα, ήχο, video...Τα αρχεία του P.P. είναι αρχεία τύπου ppt(x) ή pps(x). Τα ppsx= αν θέλουμε μια παρουσίαση να προβάλλεται αυτόματα με το που κάνουμε διπλό κλικ πάνω στο αρχείο που την αντιπροσωπεύει, τότε την αποθηκεύουμε ως αρχείο προβολής ppsx και όχι ως αρχείο pptx.
  • Διάταξη διαφάνειας: βάζουμε τίτλο και υπότιτλο. Στη συνέχεια κλικ-> καρτέλα Κεντρική-> ομάδα Διαφάνειες-> Διάταξη και επιλέγουμε τυποποιημένες διατάξεις διαφανειών ή Κενή διάταξη. Αν μας ενοχλεί το πλέγμα: καρτέλα-> Προβολή -> ομάδα Εμφάνιση/Απόκρυψη -> Γραμμές πλέγματος και το κρύβουμε.
  • Φόντο διαφάνειας
  1. Για έτοιμο θέμα: καρτέλα Σχεδίαση -> ομάδα Θέματα
  2. Για δικό μας θέμα: καρτέλα Σχεδίαση -> ομάδα Φόντο -> Στυλ φόντου -> Μορφοποίηση φόντου.
  • Εισαγωγή αντικειμένου
  1. Εισαγωγή κειμένου:καρτέλα Εισαγωγή -> ομάδα Κείμενο-> Πλαίσιο κειμένου
  2. Εισαγωγή εικόνας: καρτέλα Εισαγωγή-> ομάδα Απεικονίσεις-> Εικόνα ή ¨Ετοιμες εικόνες ClipArt
  3. Εισαγωγή ήχου: καρτέλα Εισαγωγή-> ομάδα Clip Πολυμέσων-> Ήχος. Αν πατήσουμε            " Αυτόματα" ο ήχος θα παίξει με την εμφάνιση της διαφάνειας. Αν πατήσουμε "Με το κλικ" τότε πρέπει να κάνουμε κλικ στο μεγάφωνο για να παίξει.
  4. Εισαγωγή ταινίας: καρτέλα Εισαγωγή-> ομάδα Clip Πολυμέσων-> ταινία. Αν πατήσουμε "Αυτόματα" το βίντεο θα παίξει με την εμφάνιση της διαφάνειας. Αν πατήσουμε "Με το κλικ" τότε κλικ πάνω στην εικόνα που το αντιπροσωπεύει.
  • Εφέ αντικειμένου: καρτέλα Κινήσεις-> ομάδα Κινήσεις-> Προσαρμοσμένη κίνηση-> παράθυρο προσαρμοσμένης κίνησης. Επιλέγουμε το αντικείμενο στο οποίο θα εφαρμόσουμε εφέ-> προσθήκη εφέ. Στην αναδιπλούμενη λίστα Έναρξη επιλέγουμε: κλικ ποντικιού ή "Με το προηούμενο"  (το επιλεγμένο αντικείμενο θα εμφανιστεί ταυτόχρονα με το προηγούμενό του)  ή " Μετά το προηγούμενο" (το επιλεγμένο αντικείμενο θα εμφανιστεί αφού ολοκληρωθεί η είσοδος του προηγουμένου του). Για πιο λεπτιμέρει στο εφέ-> κλικ στο βελάκι που βρίσκεται στην δεξιά άκρη του εικονιδίου-> ξεδιπλώνεται Μενού-> Επιλογές εφέ (αυτό το μενού περιέχει διάφορα παράθυρα για κάθε αντικείμενο (κείμενο, εικόνα, ήχος, βίντεο, Γραφικό SmartArt.
  • Εμφάνιση σύνθετης λωρίδας χρόνου: μπορούμε να ρυθμίσουμε με εικονιδιακό τρόπο τη χρονική στιγμή έναρξης και λήξης των εφέ.
  •  Εισαγωγή νέας διαφάνειας: καρτέλα Κεντρική-> ομάδα Διαφάνειες-> Δημιουργία Διαφάνειας.
  • Αλλαγή σειράς διαφανειών: πηγαίνουμε τον δείκτη του ποντικιού πάνω στο εικονίδιό της-> πατάμε και κρατάμε πατημένο το αριστερό πλήκτρο του ποντικιού-> σέρνουμε προς τα πάνω ή προς τα κάτω.
  • Εφέ εναλλαγής διαφανειών: καρτέλα Κινήσεις-> Μετάβαση σε αυτήν τη διαφάνεια-> κκουμπί περισσότερα για πεερισσότερες επιλογές.
  • Εφαρμογή σε όλα: οι ρυθμίσεις που κάναμε για την τρέχουσα διαφάνεια θα ισχύουν και για τις υπόλοιπες, διαφορετικά επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία για κάθε διαφάνεια χωρισυά.
  • Τρόποι εμφάνισης διαφανειών:
  1.  "Με κλικ του ποντικιού" και "Αυτόματα μετά από".
  2. Χρήση πλήκτρων με βέλη που βρίσκονται δεξιά στο πληκτρολόγιο.
     Προσοχή: αν έχουν εφαρμοστεί εφέ σε αντικείμενα κάποιας διαφάνειας τότε η χρήση πλήκτρων    δεν αλλάζει αμέσως τη διαφάνεια αλλά κάθε πάτημα του δεξιού βέλους προκαλεί την εμφάνιση ενός αντικειμένου. Μόλις εμφανιστούν όλα τα αντικείμενα προχωρά στην εμφάνιση της επόμενης διαφάνειας.
  • Έναρξη προβολής παρουσίασης: καρτέλα Προβολή-> ομάδα Προβολές Παρουσίασης-> Προβολή Παρουσίασηςή πατάμε το πλήκτρο F5 στο πληκτρολόγιο.
  • Έναρξη προβολής από την τρέχουσα διαφάνεια: πατάμε από τα κουμπιά προβολών που βρίσκονται κάτω δεξιά στο παράθυρο του προγράμματος το τελευταίο κουμπί ή Shift + F5
  • Κουμπιά ενεργειών: τα βάζουμε στη διαφάνεια για μια πιο εύκολη πλοήγηση ή για να την στολίσουμε. Καρτέλα Εισαγωγή-> ομάδα Απεικονίσεις-> Σχήματα. Όταν εισάγουμε ένα κουμπί ενέργειας στη διαφάνειά μας εμφανίζεται το Παράθυρο Ρυθμίσεις ενέργειας που έχει δύο καρτέλες:α) κλικ ποντικιού: τι θέλουμε να γίνεται όταν κάνουμε κλικ πάνω στο κουμπί,                         β) Διέλευση ποντικιού: τι θέλουμε να γίνεται όταν ο δείκτης του ποντικιού                                     περνάει πάνω από το κουμπί.    
  • Επεξεργασία υπερ-σύνδεσης: για να αλλάξουμε τις ρυθμίσεις σε ένα κουμπί που ήδη υπάρχει. Την βρίσκουμε στο παράθυρο Ρυθμίσσεις ενέργειας ή δεξί κλικ στο επιλεγμένο κουμπί που ήδη υπάρχει στη διαφάνεια.
  • Κουμπί Office: κάνουμε κλικ πάνω του-> Δημιουργία-> Δημιουργία παρουσίασης-> Εγκατεστημένα πρότυπα-> Δημιουργία. Από το κουμπί Office μπορούμε επίσης αν θέλουμε να μην εμφανίζεται η αναδυόμενη γραμμή εργαλείων κατά τη διάρκεια της προβολής (εμφανίζεται αχνά κάτω αριστερά) -> κλικ στο κουμπί Office-> επιλογές P.P. -> για προχωρημένους-> προβολή παρουσίασης. 
Τελευταίες συμβουλές για να ...λειτουργήσει η προβολή
Για να μην εμφανίζεται το μήνυμα: δεν μπορούν να βρεθούν αρχεία (ήχου ή /και βίντεο) ή για να μπορεί να παίξει η παρουσίαση και σε άλλο υπολογιστή προσέχουμε:
  1. Πριν ξεκινήσουμε να φτιάξουμε μια παρουσίαση ανοίγουμε έναν φάκελο στο σκληρό δίσκο C: με όνομα (ό,τι θέλουμε) και μέσα σε αυτόν βάζουμε όλα τα αρχεία ήχου και βίντεο που θα χρειαστούν. Αποθηκεύουμε στον ίδιο φάκελο το αρχείο της παρουσίασης (αρχείο τύπου ppt).
  2. Aν θέλουμε να δούμε την παρουσίαση και σε άλλον υπολογιστή αντιγράφουμε τον φάκελό μας σε ένα USB Flash (φλασάκι) ή σε CD και στη συνέχεια αντιγράφουμε το φάκελο από το φλασάκι ή το CD στο σκληρό δίσκο του άλλου υπολογιστή. ΠΡΟΣΟΧΗ: αντιγράφουμε στον σκληρό δίσκο και όχι σε κάποιο φάκελο του άλλου υπολογιστή.
  3. Τα ονόματα των φακέλων και των αρχείων καλύτερα να τα δίνουμε στα αγγλικά και χωρίς κενά.